Έκδοση "Οι Καταλανοί στη Βοιωτία"
9264%5B1%5D.jpg

«Πίσω στις "Εκδηλώσεις & Εκδόσεις 1994"

Οι Καταλανοί στη Βοιωτία / Πάνου, Δημήτρης.
Λιβαδειά : Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Λεβαδείας, 1994.
95 σ. : εικ.,φωτ. ; 20 εκ.
ISBN: 960-85646-0-6
Θέματα: Καταλανοί — Βοιωτία — Μεσαίωνας
ΤΑΣ: 938.914

Σε αυτό το σημαντικό για την τοπική ιστορία συγγραμμα, ο συγραφέας ασχολείται με γεγονότα στην περιοχή της Βοιωτίας της περιόδου 1204-1460 (κοινωνικά-πολιτικά-πολεμικά) που λίγο είναι γνωστά εξαιτίας και των περιορισμένων ιστορικών πηγών.

Η περιοχή της Βοιωτίας, την περίοδο της Φραγκοκρατίας, μαζί με την Αττική, ήταν δουκάτο. Πόλεις, όπως η Λειβαδιά και η Θήβα, διαδραμάτισαν σπουδαίο εμπορικό και διοικητικό ρόλο, με αποτέλεσμα ο δούκας των Αθηνών, που’χε κέντρο του δουκάτου την πόλη της Αθήνας, δεν αδιαφορούσε για την περιοχή της Βοιωτίας.

Στις αρχές του 14ου αιώνα (1300-1400) αυτή η περιοχή δέχεται τις λεηλασίες και τις εκδιώξεις των ντόπιων από μια «πολεμική εταιρεία», έτσι αποκαλούνταν μισθωτοί πολεμιστές του Μεσαίωνα στην Ελλάδα, που είναι Καταλάνοι και Αλμογάβαροι. Αυτά τα πολεμοχαρή και ληστρικά στίφη θα εγκατασταθούν, μετά την ιστορική μάχη της Κωπαϊδας το 1311 μ.Χ. στα φρούρια της Λειβαδιάς και των Θηβών. Μια νέα ιστορική περίοδος αρχίζει για τη Βοιωτία.

Η Λειβαδιά, εκείνα τα δύσκολα χρόνια της καταλανοκρατίας, διατηρεί το ελληνικό στοιχείο και τη γλώσσα της παρά τη καταπίεση, τις λεηλασίες και τις εκδιώξεις.

Αυτή τη σκοτεινή και «άχρωμη» περίοδο προσπαθεί, λοιπόν, να φωτίσει ο συγγραφέας.

Εκτός αν ορίζεται διαφορετικά, το περιεχόμενο αυτής της σελίδας διανέμεται σύμφωνα με την άδεια Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License